#1 2010-02-25 12:28:09

 WysokiFacet

Administrator

12521669
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2010-02-25
Posty: 14
Punktów :   
WWW

Regulamin

Zasady ogólne:



1. Niniejszy regulamin jest zbiorem praw i obowiązków wszystkich użytkowników korzystających z UltimaForum.
2. Każdy użytkownik ma obowiązek zapoznać się z treścią regulaminu.
3.Wewnętrzne regulaminy działów stanowią integralną część Regulaminu Forum.
4. Korzystanie z forum oznacza akceptację poniższego regulaminu.
5. Nieznajomość regulaminu forum nie zwalnia z jego przestrzegania, dlatego wszelkie próby usprawiedliwienia winy będą z miejsca uznawane za bezskuteczne.
6. Administratorzy i moderatorzy forum nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum przez użytkowników.
7.Zabronione jest podszywanie się pod administratorów i moderatorów forum, w tym używanie ich avatarów czy podpisów.


Rejestracja i konto:



8. Każdy zarejestrowany użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości pod podanym przy rejestracji adresem e-mail.
9. Użytkownicy forum, którzy w procesie rejestracji podali nieprawdziwe dane, bądź dane te są nieaktualne (np. nieaktywny adres e-mail), mogą zostać zablokowani lub usunięci z forum bez ostrzeżenia.
10. Prośby o zmiany w profilu użytkownika należy kierować do junior admina lub admina z wyłączeniem punktu 11.
11. Prośby o zmianę nicku należy składać w wyznaczonym do tego temacie w dziale "Propozycje i Prośby".
12. Użytkownik może posiadać tylko jedno konto.
13. Konta dodatkowe mogą być utworzone po uprzednim zawiadomieniu administracji i uzyskaniu akceptacji. 
14. Zabronione jest udostępnianie swojego konta innym osobom, czy też korzystanie z kont innych osób.


Działy:



15. Zasady panujące na poszczególnych działach forum określa wewnętrzny regulamin tych działów.

Fora i tematy:



16. Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w kilku różnych działach. Powtarzające się wątki będą usuwane.
17. Należy zakładać wątki w odpowiednich dla nich działach. Wątki założone w złych działach będą przenoszone do odpowiednich kategorii przez moderatorów.
18. Temat powinien być odpowiednio sformułowany i powinien jednoznacznie określać treść wątku. Pytania należy formułować zrozumiale i poprawnie składniowo.
19. Staraj się formułować myśli zwięźle i przejrzyście oraz unikaj błędów ortograficznych. Jeśli masz problemy z ortografią, pisz posty w Wordzie (lub innym edytorze tekstu, posiadającym funkcję sprawdzania ortografii) i kopiuj do okna wiadomości na forum. Notoryczne popełnianie błędów językowych będzie karane ostrzeżeniem.
20. Zabrania się używania wulgaryzmów, chyba że przekleństwo jest elementem kawału - wówczas należy to zaznaczyć dopiskiem "18+" w temacie wątku (co oznacza "co najmniej od lat osiemnastu").
21. Cenimy wolność słowa, ale z poszanowaniem godności. Nie należy obrażać lub wyśmiewać innych użytkowników; ich poglądów, osobliwego podejścia do tematu łącznie z wiekiem, płcią, zawodem, wyznaniem lub przynależnością narodową.
22. Zabronione jest prowokowanie sytuacji konfliktowych. Rozwiązania spraw burzących atmosferę wśród Użytkowników należy szukać poza ramami forum.
23. Nie piszemy WIELKIMI LITERAMI, zwłaszcza w temacie wątku.
24. Posty na forum zamieszczać mogą wyłącznie zarejestrowani i zalogowani użytkownicy.
25. Użytkownicy nie mogą edytować i usuwać wysłanych postów, na któte inny użytkownik zdążył już odpowiedzieć.
26. Posty pisane jeden pod drugim będą scalane.
27. Używaj skrótów i alternatywnych form słów tylko wtedy, gdy są pospolite.
28. Posty traktujące o sprawach niedotyczących ogółu należy kierować na konta prywatne.
29. Forum to nie śmietnik - jeśli Twój post niczego nowego nie wniesie do dyskusji i piszesz jedynie np. "No właśnie!", "Zgadzam się z powyższym", nie zamieszczaj go. Uzasadnij swoje zdanie.
30. Zabronione jest tzw. "nabijanie postów" (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mające na celu jedynie zwiększenie "rangi" na forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają od moderatorów ostrzeżenie.
31. Nie powinno się cytować długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!". Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.
32. Unikaj przesadnego formatowania tekstu.
33. Przed wysłaniem tekstu przeczytaj uważnie, sprawdź, czy jest zgodny z ustaleniami regulaminowymi, czy nie zawiera błędów, czy wnosi coś do dyskusji i jest na temat.
34. Wklejenie tekstu nie swojego autorstwa spoza forum (cytowanie) może nastąpić wyłącznie z podaniem autora i bez ingerencji w treść.
35. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści znajdujących sie na forum, a nie będących wypowiedziami własnymi, jest zabronione.
36. Wykorzystywanie nie swoich materiałów bez zgody ich autora lub odpowiedniej informacji zawartej w swoim poście / projekcie uważane jest za plagiat, który w świetle obowiązujących przepisów jest przestępstwem. Przewidzianą karą na forum za popełnienie plagiatu jest ostrzeżenie o wartości od 1 do 3.


Avatary, sygnatury i podpisy:



37. Użytkownicy forum mogą umieszczać w profilu swoje avatary i sygnatury.
38. Sygnatury i avatary nie powinny zawierać żadnych treści mogących urazić innych użytkowników forum.
39. Maksymalna wielkość avatara na forum to 140 x 140 px.
40. Treść podpisu powinna być stosunkowo krótka - najwyżej 4-5 linijek.


Linki i usługi:



41. Zabrania się kategorycznie oferowania płatnej pomocy (w tym postów niosących choćby znamiona takiej pomocy). Użytkownicy forum proponujący podobne usługi, karani będą bezwzględnie usunięciem konta.
42. Prosi się użytkowników o niezamieszczanie zewnętrznych plików graficznych lub odnośników o zbyt dużych wymiarach, powodujących nieprawidłowy wygląd forum.
43. Na forum nie publikujemy linków do stron pornograficznych czy zawierających oprogramowanie pirackie, numery seryjne czy łamiące zabezpieczenia. Usuwane będą także adresy stron zawierające linki do stron pirackich.
44. Nie wolno reklamować stron komercyjnych, w tym serwisów informacyjnych sprzedających reklamy. Dozwolone jest jedynie reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych.
45. W przypadku odnalezienia wątków naruszających regulamin forum (zwłaszcza zawierających linki do warezów, cracków czy stron porno) prosimy o poinformowanie Moderatorów Forum.


Shoutbox:



46. Shoutbox jest integralną częścią forum, tutaj też obowiązuje zasada przyzwoitego zachowania.
47. Zabronione jest wykorzystywanie shoutboxa do zamieszczania linków w celu uzyskania jakichkolwiek korzyści.


Rzecznik Praw Użytkownika (R.P.U.):



48. Trudności ze zrozumieniem przepisów regulaminu oraz skargi na niedozwolone czynności użytkowników lub członków moderatornii należy kierować do R.P.U.
49. Do kompetencji R.P.U. należy rozstrzyganie skarg użytkowników na wadliwą organizację forum oraz przepisy niniejszego regulaminu.
50. Do zadań R.P.U. należy również rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między użytkownikami w sposób obiektywny i blisko trzymający się faktów.
51. Ponadto R.P.U. rozstrzyga w sprawach zażaleń związanych z naruszeniem praw użytkownika określonych w regulaminie forum lub wewnętrznych regulaminach działów.
52. W sytuacjach wyjątkowych R.P.U. może zasięgnąć opinii członka administracji.
53. Od decyzji R.P.U. służy odwołanie do administracji, z wyłączeniem tych decyzji, które podjęto w porozumieniu R.P.U. z administracją.


Moderatorzy:



54. Moderatorzy forum mają prawo do korekty, zmian lub usunięcia z forum dowolnego postu, po uprzednim uzasadnieniu w formie wiadomości prywatnej przesłanej administratorowi.
55. Moderatorzy mają prawo do przenoszenia lub zamykania wątków.
56. Moderatorzy mogą ukarać użytkownika forum za naruszenie regulaminu wystawiając ostrzeżenie, w jego treści wpisując stosowne uzasadnienie.
57. Użytkownik powołany na stanowisko moderatora forum ma obowiązek zapoznać się i zaakceptować regulamin działu "Moderatornia".


Pomoc i Graficy:



58. Pomoc i Graficy to grupy osób będących wsparciem dla forum.
59. Członek Pomocy lub Grafików może mieć oddany dział do moderowania.
60. Bezpośrednimi przełożonymi grup na forum są w pierwszej kolejności moderatorzy tych grup, zaś w drugiej - moderatorzy forum.
61. Członkowie Pomocy i Graficy mogą wystawiać ostrzeżenia użytkownikom tylko za przewinienia dokonane w podległym im dziale.

[b] Wyróżnienia:



62. Aktywność użytkownika może być nagrodzona specjalną rangą lub zasileniem listy moderatorów / pomocy niniejszego forum.
63. Poprzez aktywność rozumie się czynne uczestnictwo w życiu forum: wzbogacanie jego zasobów, wnoszenie inicjatywy w jego promowaniu lub pomoc w rozwiązywaniu problemów innych użytkowników.


[b]W przypadkach, których powyższy regulamin nie wymienia, obowiązuje zasada zdrowego rozsądku.[b/]

Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.02.2010 r.


Admin WysokiFacet

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.robotarena.pun.pl www.manganaruto.pun.pl www.aod-coj.pun.pl www.hullcityafc.pun.pl www.gwardiaklimat.pun.pl